lördag 5 november 2011

Dagens träningspass: Teknikträning

Idag åkte jag på ett efterlängtat teknikpass i Motala på Spartan. Det tog sin lilla tid att åka dit, men jag känner att det gav jättemycket.

Vi övade mycket swingar, både hard style och soft style. (Jag har fått lära mig lite nya uttryck). Clean och snatch gick tränaren också igenom.

Swingträningen var jättebra, jag fick veta att jag måste jobba på att få min andning rätt, och att skjuta ner armarna/axlarna mer. I övrigt tyckte tränaren att min teknik var rätt okej.

I cleanen fick jag beröm, det jag ska tänka på är att klotet ska vara nämre kroppen, så att jag inte får det att studsa mot armen, så det är bara att jobba på.

I snatchen fick jag ännu mer beröm, där hade han inget att klaga på direkt.

Så det känns jättebra, jag vet att jag är på rätt väg och jag har fått väldigt många bra tips att jobba vidare på. Nu gäller det att underhålla min nya kraftfullare swingteknik och jobba på andning och kämpa på.

Jag blev väldigt imponerad av Spartan, tjejen och killen som jobbade där var supertrevliga, det var jättefina lokaler och bra utbud. Om jag hade bott i Motala hade jag varit där varje dag känns det som :) Men nu bor jag inte i Motala, utan jag får fortsätta i mitt sovrum/källare...

Naturligtvis kunde jag inte sluta dregla över 16 kg compitition kettlebells, och trots att de just nu är något tunga att göra clean och snatch med kunde jag inte motstå att köpa dem... Det blir bra till squat, marklyft och swing än så länge, men snart ska jag snatcha med dem!


Välkommen till familjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar