torsdag 17 november 2011

Dagens träningspass: Äntligen!

Halsen är inte riktigt bra ännu, men nu trotsar jag den och kör ett kettlebellspass. Som jag har längtat! Jag vågade inte köra så mycket, ifall halsontet kommer tillbaka med besked och biter mig i rumpan. Det blev bara 6 övningar.

Uppvärming:
KB swing 12 kg 50 st

3 varv av följande:
Clean + press vä 10 st - 12 kg, 12 kg, 12 kg
Clean + press hö 10 st - 12 kg, 12 kg, 12 kg
Snatch vä 10 st - 12 kg, 12kg, 12kg
Snatch hö 10 st - 12 kg, 12 kg, 12 kg
Swings 3 x 30 sek - 16 kg, 16 kg, 16 kg (räknade inte, fokuserade på form och andning)
Planka 3 x 30 sek - Mestadels vanlig, lekte lite med att flytta över vikten på en arm i tagen.

Provade även att göra några clean + press med 16 kg, Klarade 3 på varje arm. Sedan försökte jag mig på snatch med 16 kg, klarade 2 på varje arm. Vilken skillnad det är på 12 och 16 kg. När man tar upp 12 kg efter att ha lekt med 16 kg, så känns 12 kg fjäderlätt. Dock blir det snabbt jobbigt :P

I snatchen har jag dock problem med att ta ner kulan på ett snyggt sätt, där försöker jag öva mer. Lite beror det på att jag får rätt ont i händerna när handtaget på kettlebellen glider över valkarna som bildats. Jag fick tipset att "hyvla" bort valkarna med en fothyvel, så jag har införskaffat en sådan nu. Provade att ta bort lite förhårdnader efter passet, så vi får se om det kommer kännas bättre nästa pass. Det känns rätt läbbigt att hyvla bort hud, och jag råkade komma lite väl djupt på en av valkarna, inte så att det började blöda, men det känns lite ömt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar