lördag 26 november 2011

Dagens träningspass: Snatch!

Hej!

Idag var det dags för ett snatchpass.

Första varvet med 100 snatchs genomfördes med 8 kg kettlebell. Efter var 10:e snatch bytte jag arm och fortsatte. Det tog 4:48.8 min.

Andra varvet gjorde jag med 12 kg kettlebell. Jag gjorde likadant, bytte efter var 10:e snatch, dock lade jag in vila mellan vartannat byte, då det var mkt jobbigare än med 8 kg klotet. Här tog jag tyvärr ingen tid. Men gissar på mellan 6-7 min kanske.

Jag var noga med att försöka göra varje snatch så riktig som möjligt, dvs, ingen mellanlandning i rackposition, utlåst arm och inga pressar... Det gick riktigt bra.

Gjorde några försök på 16ks kettlebellen också, att få upp den går bra, men nedvägen är riktigt svår. Höll på att tappa den i nedfarten... Det tar nog ett bra tag innan jag får till riktiga snatchar med den, men det är bara att jobba på.

Avslutade passet med 20 swingar med 16 kgs klotet.

Efteråt kände jag mig inte utpumpad direkt, men svetten rann längs med benen. Dock gör händerna en del ont eftersom mina valkar är i vägen. Dessa har jag ändå hyvlat och filat, men det gör ändock ont. Har börjat prova att smörja in med riktigt fet salva nu också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar