fredag 14 oktober 2011

Dagens träningspass: Dripp-dropp

Efter dagens pass känns det rejält i händerna, fina valkar börjar forma sig och just nu känns det rätt ont... I övrigt hade jag ett tokbra pass, känner dock att clean och snatchar är väldigt svåra med min nya 12 kg KB, jag har inte riktigt rätt teknik och ibland får jag en släng på handlederna. Jag antar att det bara är att traggla på, snart sitter de väl. Jag har sett att det ibland anordnas kurser i samma län som jag bor, så jag funderar på om jag ska försöka få till en sådan kurs. Det vore superroligt, även om det är en bit att åka. Det vore bra att få tips och råd om teknik, speciellt när man tränar mest ensam.

Dagens pass:
Uppvärming: Kettlebell 8 kg Swing 25 st

Set 1 8 kg, förutom swing med 20 kg:

KB Squat med Lyft/row över huvudet - 10
KB Halo 10/10
Pushups 10
KB Clean + Press 10/10
KB Snatch 10/10
KB singel vä, hö 10/10
KB 20kg swing 10

Set 2 KB 12 kg förutom swing med 20 kg.

Set 3 KB 12 kg förutom swing med 20 kg, samt Snatch sista 5 på varje arm med 8 kg istället för 12 kg.

Avslutning Planka, sidplanka hö, vä. 30, 30 30 sek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar