tisdag 25 oktober 2011

Dagens träningspass: Cirkel

Igår var en vilodag. Kände mig helt off efter milen i söndags. Dels kändes det som förkylningen var tillbaka och dels har jag grym träningsvärk i vaderna.

Idag fick jag till en cirkel iallafall, egentligen skulle jag ha kört bänkpress, men istället blev det lite armhävningar.

Uppvärming KB swing 8 kg 2x25

3 set av följande:

KB row höger 10 st - 8 kg, 12 kg, 12 kg.
KB row vänster 10 st - 8 kg, 12 kg, 12 kg.
KB alternating lunges 20 st - 12 kg, 12 kg, 12 kg.
Planka, vanlig, hö, vänster - 30 sek x 3
Assisted Chin-ups (2 band) - 5, 4 + 1 neg, 4 + 1 neg.
KB snatch hö 10 st - 8kg, 8 kg, 8kg.
KB snatch vä 10 st - 8 kg, 8kg, 8kg-
Armhävningar - 10 tå, 10 tå, 10 tå
KB swings 25 st - 12kg, 12kg, 12 kg.

Är grymt nöjd över att ha förbättrat armhävningarna. Det blev inga på knäna idag. Dock kan jag gå djupare, så det är något att öva på.

Chinsen gick något bättre första rundan, lyckades nästan göra en hel utan banden, längtar tills jag kan göra bodyweight chins!

Dagens form, efter träning... Syns det att jag nästan svimmar av trötthet? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar