söndag 23 oktober 2011

Dagens träning: Höstmilen

Efter flera dagars vila pågrund av en efterhängsen förkylning, var det dags för höstens lopp! Jag hade sett fram emot höstmilen hela hösten och nu äntligen var det dags. Det kändes lite tråkigt att jag inte fått in mer löpning än vad vad jag fått sista tiden, men jag var taggad till tusen.

Jag placerade mig inte direkt i toppen på tiden 1:05, 10.6 km. Men nu har jag en tid som jag kan förbättra till nästa år :)

Hur kändes det då?
Första fem km på grus kändes bra, även om jag blev omsprungen en hel del så hade jag en rätt ok hastighet. När loppet sedan viker av upp i skogen, fick jag svårare att hålla farten, dels var det toklerigt och rejält halt på sina stället, och dels blev det små flaskhalsar just vid dessa ställen, så när man kommit igenom ett jobbigt parti var det svårt att pinna på för att det var lite trångt.

Jag tror jag kan förbättra massvis till nästa år, dels skogsstreckan, träna mer koordination på stigar, samt försöka få upp mer hastighet på det lättsprungna gruset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar