torsdag 1 december 2011

Status: Sjuk

Jag glömde bort att blogga om mitt träningspass, gjorde ett i måndags. Det var i vanlig ordning kettlebell pass...

Sedan dess har det varit särdeles lugnt på träningsfronten då jag har blivit genomförkyld igen. Detta trots att jag överdoserar både C-vitamin och D-vitamin just nu. Attans.

No poo status:
Första dagen efter bikarbonat + äppelcidervinägersköljen blev katastrof. Håret blev flygit och statiskt. Det kändes inte alls bra faktiskt.

Så på kvällen gick jag över till balsammetoden och tvättade håret endast med balsam. Detta kändes bättre, hårbotten kliade en del, men inte värre än när jag har schampo i håret.

Det har blivit en till balsamtvätt och håret känns väl ok. Idag kände jag att hårbotten blev något fet, och började klia när kvällen började närma sig, då masserade jag in lite bikarbonat blandat med stärkelse och kliet och fettet försvann i princip. Det var najs!

Bilder:

Dag 1














Dag 2













Dag 4













Känns som håret blir lite ostyrigare bara, kanske är att jag är dålig på att kamma mig också... Annars än så länge är det ingen större skillnad. Kliandet är som sagt bättre stundtals, men inte helt bra ännu direkt. Inga större sår iallafall just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar