söndag 11 december 2011

Dagens träningspass: Minimalism

Ok, jag är tillbaka.

Handen på hjärtat... Jag känner mig fortfarande inte helt 100% frisk. Har fortfarande halsont på morgonen och nyser och snyter mig ett par gånger varje dag. Men tillräckligt bra för att köra igång igen.

Under denna 13 dagar långa vilopausen från träningen har jag funderat på att ändra mitt upplägg. Köra mer vilodagar, längre viloperioder mellan träningspassen. Allt för att inte stressa kroppen för mkt, tillåta den återhämta sig ordentligt. Ioch med det hoppas jag på att jag blir mindre förkyld och sjuk, men jag hoppas ändå att jag kan bygga lite styrka!

Jag tänkte lägga upp det såhär i en testperiod:
1 minimalistiskt träningspass: Pull-ups/chin-ups, Planka, Squats och armhävning. Fokusera på form! Alltså kvalitet framför kvantitet. Sträva efter att göra mer varje vecka.

1 Kettlebell pass: swings, snatch, row, press.

Alltså blir det bara 2 pass i veckan...

Jag började idag med ett minimalismpass. Jag ska alltså göra så mycket jag bara orkar med perfekt form. Är formen inte perfekt så byter jag övning. Såhär gick det idag.

Pullups - Unassisted - 0, Assisted 4 st
Planka, på underarm - 1:07 min
Squats, 16 kg - 15 st
Push-ups på tå - 3,5 st

Det blev ju ett tokkort pass, det känns inte riktigt som jag har tagit ut mig ordentligt, men ändå blir formen dålig så fort...

Tog även endel mått, och på 14 dagar har jag tjockat på mig rejält :/ +3 centimetrar i midjan. Ouch. Jag har ätit bra mat, men jag har nog överätit endel. Framför allt idag, jag får hoppas på att det mest var mat i magen, men tyvärr känns magen rätt slapp, dvs fettig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar